manonpost.reismee.nl

Halloween, Hurricane and the weekend :)

Hi :),

Ik kan gewoon niet geloven dat het alweer drie maanden geleden is dat ik vertrok vanuit Nederland. Ik kan het ook niet vaak genoeg zeggen, maar de tijd vliegt echt als je plezier hebt!

Ik zal jullie ook meteen waarschuwen voor mijn manier van schrijven, haha. Ik ben zo gewend geraakt aan het praten, schrijven en denken in het Engels dat ik nu niet meer door heb wanneer ik alles in het Engels doe en wanneer ik alles in het Nederlands doe. Het kan daarom zijn dat mijn zinnen raar opgebouwd zijn, maar ik heb er echt moeite mee! Haha. :p

Twee weken geleden heb ik mijn eerste Halloween parade gezien. Dat was echt gaaf! Allemaal wagens helemaal opgebouwd en versierd. Mensen verkleed en dansend. Het is een beetje zoals de carnavalsoptocht, maar dan veeeeeeeeel beter! haha. Het was echt leuk om mee te maken!
Zaterdags moest ik zelf in een parade meelopen, helaas. Het was heel leuk om al de exchange students te zien, maar het was ontzettend ongemakkelijk. Lisa en ik zaten op een auto, omdat we iets gemaakt hadden wat Doris gaaf vond, unlucky us. Ach, uiteindelijk heb ik 'n leuk dagje gehad. :)

Yup, we hebben Sandy overleefd hier. Het was wel eng hoor! We wisten al een tijdje dat de orkaan eraan kwam, dat er mensen gestorven waren en dat het een van de gevaarlijkste orkanen in de geschiedenis was, dus iedereen bereidde zich voor op het ergste. Bijna alle schappen met brood en water waren weg, mensen kochten zaklampen en dekens, allemaal voor het geval dat de stroom uitvalt of dat ze geen watertoevoer meer hebben. Het begon te regenen op zondag en maandags hadden we vrij van school. Maandag avond was het het ergste. Het waaide toen heel erg hard en we konden de ramen en muren horen trillen. Dat was wel eng hoor! Ik besloot om maar optijd naar bed te gaan en gelukkig heb ik door het ergste heen geslapen. Dinsdags waren we ook vrij en toen is Xavier langsgekomen. Woensdags hadden we 'n two hour delay, wat betekende dat we om 9.45 begonnen in plaats van 7.45. Uiteindelijk viel het hier dus ontzettend mee, gelukkig! We hebben geen stroom uitval gehad, we hadden continu water en er is maar één boom omgevallen, gelukkig niet in ons huis.

Woensdags was het halloween. Het is 'n soort van traditie om naar grandma and pawpaw te gaan om snoep uit te delen, dus vertrokken wij rond 6en naar Littlestown. Ik heb 'n tijdje meegeholpen snoep uitdelen, maar het was zooo onzettend koud! En ik voelde me niet helemaal lekker, dus ben ik na een tijdje lekker binnen op de bank gaan zitten. Ikzelf heb halloween niet echt meegemaakt in verband met de orkaan, maar ach. Ik ben wel een paar keer uitgenodigd om naar een haunted house te gaan, maar ik durfde niet, haha.

Afgelopen weekend heb ik gelogeerd met Chantal, Justine en Lisette, de andere Nederlandse exchange students. Het was echt heel fijn om weer eventjes nederlands te praten en gewoon weer hollandse grapjes te maken. Het is best vreemd, maar de humor hier is wel iets anders dan onze humor. Vrijdags gingen we naar de footballwedstrijd van Dallastown, maar het was zoooo ontzettend koud dat we besloten om maar naar huis te gaan. We hebben lekker geklets en een film gekeken en zaterdags zijn we naar Park City geweest om te winkelen. Het was echt super gezellig! :)

Terwijl ik lekker aan 't shoppen was met Lisette, Justine en Chantal was Xavier 'n belangrijke wedstrijd aan het rennen. Ja, ik ga eventjes vertellen wat 'n topprestatie hij heeft geleverd, haha. Zaterdags had hij States in Hershey voor Cross Country. Je komt in aanmerking voor States als je de wedstrijden van 't seizoen goed rent. Ik had de hele dag niets van 'm gehoord, dus ik was super benieuwd wat hij gedaan had. Rond 6en smste hij me dat hij 8e (!!) van de 230 man was. Dat is ontzettend goed! Ik ben zoo trots op 'm. Het is echt super schattig, hij doet d'r echt heel relaxed over, maar ik weet dat ie wel trots op zichzelf is. Het weekend van Thanksgiving heeft ie Regionals en ik zal jullie daar natuurlijk ook van op de hoogte houden, als jullie dat tenminste willen ;)

Zondags zijn Deb, Bob en ik naar Hershey Park gegaan en man, dat is zooooo gaaf! Ik wil zeker weten nog 'n keertje terug gaan! Het is zo'n leuk park! Je kan 't een beetje vergelijken met Walibi, maar dan leuker! Haha :). Maandags hadden we inserviceday, wat gewoon betekende dat we weer vrij van school waren. We hebben de dagelijkse dingetjes gedaan en in de middag was Xavier langsgekomen. We hebben toen samen kip tandoori gemaakt. Het was goed om weer 'n beetje thuis te eten, haha :p. En 's avonds zijn we naar de powderpuff game gegaan. Powderpuff is flagfootball voor meisjes. Het was wel grappig om te zien, maar het koelt nu zo ontzettend af dat ik echt 'n winterjas nodig heb 's avonds. Toen Xavier mij thuisbracht hebben we nog even naar de sterren gekeken en serieus, die zijn zooo mooi hier! Het is echt ongelooflijk. De lucht is zo helder 's nachts. We hebben waarschijnlijk zelfs de melkweg gezien. Het is echt zo mooi. Ik kan 't echt niet beschrijven, je moet het gewoon zelf met je eigen ogen zien. Het is echt prachtig.

Vandaag was het 'election day' oftewel: votingday. Om eerlijk te zijn heb ik bijna niets mee gekregen van de hele verkiezingen, maar hier en daar heb ik wel een paar dingen gehoord. Het is wel heel opmerkelijk dat de meeste mensen in mijn school echt voor Romney zijn. Ze zetten zelfs facebookstatussen als dit op hun pagina: Don't worry, Obama, at least under President Romney you'll be able to find a new job. Ik vind dat een beetje vreemd, maarja. Op school hadden we onze eigen 'votingday' en iedereen kon stemmen. Aan het einde van de dag werd er omgeroepen wie er op onze school had gewonnen en natuurlijk was dat Romney.

Ik vind het wel echt vet jammer dat jullie dit niet allemaal mee kunnen maken met mij. Ik ben jullie nu aan 't vertellen wat ik doe en hoe mijn leven er hier uit ziet, maar jullie beleven het niet zoals mij. Dat vind ik echt jammer. Jullie zouden versteld staan van hoe gaaf het is! Ik ben nog steeds elke dag hartstikke blij dat ik heb gekozen om dit te doen. Ik zou voor geen goud met iemand anders willen ruilen! Het is zeker weten één van de beste jaren ooit. :)

Well, ik denk dat ik jullie weer even op de hoogte heb gebracht van alles. Ik hoop dat 't 'n beetje interessant was, haha. Als jullie iets willen weten, vragen of gewoon iets willen zeggen je kan altijd hier reageren, whappen, facebooken of skypen! :)

xlove,

Manon

Reacties

Reacties

Manon

*correctie, haha:
Als je je wedstrijden goed rent, kom je in aanmerking voor districts. Als je in de top 12 (?) van districts zit, kom je in aanmerking voor states, enzovoorts. Hehe, sorrrrry xd

loes

leuk om weer wat van je te lezen en geweldig dat je door zo'n orkaan (bijna) heen kunt slapen! ik begreep dat je dat soort onverwachte vrije school-dagen later weer moet inhalen...... zit daar ook een maximum aan?
wat is een haunted house?
ben ook wel benieuwd naar de verschillende soorten humor??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active