manonpost.reismee.nl

Homecoming week

Hooooi,


Goed, waar zal ik 'ns gaan beginnen. Homecomingweek.
In mijn vorige blog had ik 'n beetje uitgelegd wat homecomingweek inhoud. Elke dag van de week verkleed je je in de stijl van de dag en op vrijdags hebben we de peprally en 's avonds is de homecoming game. De peprally is 'n manier om alle sporters te 'huldigen' en iedereen enthousiast te maken voor de homecoming game.


Maandags was era day. Dat betekend dat je je kon verkleden als 'n 'era'. Ik, als nuchtere Nederlander, was niet van plan om me te verkleden, maar toen ik op school kwam zag ik dat d'r toch wel 'n paar waren die zich verkleed hadden. Maar echt niet iedereen. Dus het was niet erg dat ik me niet verkleed had, haha. De meeste mensen hadden zich verkleed als hippies, maar d'r waren ook mensen die verkleed waren als romeinen, jaren '50 (denk ik? haha) en meer.


Dinsdags was twin and jersey day. Dat betekend dat je je kon verkleden als tweeling of je kon 'n jersey aantrekken. Het hele hockeyteam droeg 'n shirt van 'score for a cure', wat voor een goed doel was. We hadden 's avonds ook een wedstrijd waar de entreekosten naar het doel gingen. We speelden tegen Delone, onze vijand, en helaas hadden we verloren met 1 - 2.


Woensdags was Wacky Wednesday. Ik denk dat dit de dag is dat de meeste mensen zich verkleed hadden. Het was echt heel grappig. Overal waar je liep zag je mensen die echt van alles uit de kast hadden getrokken om er 'wacky' uit te zien, haha. Maar natuurlijk had ik m'n gewone kleren aan, haha.


Donderdags was nerdday en mensen kwamen als nerds naar school. Dat was ook grappig, maar je zag wel dat bijna iedereen er hetzelfde uitzag.


Vrijdags was het blue and goldday. Blue and gold zijn de kleuren van de school en sommige mensen hadden echt helemaal uitgepakt. We mochten eerder uit de les om ons klaar te maken voor de peprally en het hockeyteam had besloten om allemaal als crayons verkleed naar de peprally te gaan.


De peprally is werkelijkwaar zoiets bijzonders, haha. Ik wist echt niet wat me overkwam! Iedereen was verkleed. De footballspelers waren superhelden, wij waren crayons, de volleyballmeiden waren elfjes en prinsessen en de rest was verkleed in gekke kleding of ze waren blue and gold. Iedereen is heel hyper en springt rond. Eerst worden alle teams één voor één op het veld geroepen en een soort van 'gehuldigd'. Na de huldiging speelde de band een nummer en deden de cheerleaders een cheer. Daarna was 't tijd voor een klein toneelstukje. Een groepje seniors, ja ook ik ja, moest in het midden van het veld staan en actief op en neer springen en gillen. We moesten doen alsof we 'spirit' hadden, haha. Er kwam dan een boze geest die alle spirit afpakte en we moesten toen op de grond liggen. Maar toen kwam boltman (een footballspeler) en hij versloeg de boze geest, waardoor wij onze spirit weer terug kregen en weer hyperactief moesten zijn. Het was zooo vreemd! Haha. Iedereen was aan het springen, gillen, dansen. Het is echt niets voor 'n Nederlander, maar het was grappig om meegemaakt te hebben.


's Avonds was de homecoming game. Littlestown speelde tegen York County en de eerste twee kwartier van de wedstrijd ging goed, maar helaas zakte het spel in de laatste twee kwartier in en verloren we met een paar punten verschil. Over football gesproken, ik begin het steeds meer te begrijpen, haha. De allereerste wedstrijd die ik keek vond ik heel apart, maar ik begin het steeds leuker te vinden. :)


Zaterdagavond was de homecoming dance. Katie kwam naar mijn huis om ons klaar te maken en na 4 uur haar haar krullen was 't eten klaar. Het was zoo goed, haha. Mijn tweede gastmoeder had lasagne gemaakt en een oreobrownie als toetje. Na het eten moesten we nog onze makeup doen en we waren klaar voor 't feest. Katie's moeder kwam ons ophalen en eerst hadden we nog wat foto's gemaakt, maar na 'n paar foto's waren we alweer klaar. Ik merk wel echt dat Amerikanen overal foto's maken, haha. Dat is iets wat ik echt totaal niet gewend ben, maar langzaamaan wen ik er steeds meer aan.


Het feest zelf was best wel vreemd. Ze dansen hier echt heel anders en de muziek was matig. Het was of rap of slowdance muziek, dusja. Het deed me 'n beetje denken aan de fuiven van groep 7 en 8, haha. Maar ik heb samen met de hockeymeiden en Xavier er 'n leuk avondje van gemaakt. Helaas waren er ook veel dronken mensen. Een meisje is zelfs afgevoerd met de ambulance in verband met alcoholvergiftiging. Ze heeft nu echt grote problemen, want hier mag je natuurlijk niet drinken tot je 21e.


Na 't feest zijn Katie, Xavier en ik naar een bondfire gegaan. Daar hebben we gekletst en na 'n uurtje was het alweer tijd voor Katie en mij om te gaan. Xavier bracht Katie eerst thuis en daarna mij bij Shelby, een vriendinnetje vanuit het hockeyteam. Ik zou daar namelijk slapen met Stella, Kaitlin en Shelby. Al met al heb ik dus een leuk weekendje gehad. Haha.


Voor de mensen die het continu vragen: Ik heb het hier echt super naar mijn zin! Ik heb hier echt helemaal mijn draai gevonden nu. Ik heb vrienden gemaakt, en ze worden steeds minder oppervlakkig en steeds serieuzer. Ik herken meer mensen en meer mensen durven met me te praten. Ik heb ook al gehoord dat mijn accent minder is geworden, wohoo! Haha. Er zijn me wel n paar dingen opgevallen:

  • Amerikanen zijn echt heel erg aardig en gastvrij. Ze zijn echt in je geïnteresseerd en bieden je van alles aan. Dat is iets wat ik echt totaal niet had verwacht!
  • Als er een speler in een wedstrijd (maakt niet uit welke sport) gewond raakt, gaat iedereen op een knie zitten om medelijden te laten zien. (Ohmy ik kan het niet eens meer verwoorden in het Nederlands! Haha)
  • Amerikanen zijn over het algemeen heel outgoing. Ze dansen wanneer ze willen dansen, ze zingen wanneer ze willen zingen en ze praten met iedereen. Vooral een paar meiden uit het hockeyteam. Ze zijn zo random, maar het is zoo leuk! Haha.


Het zijn er eigenlijk wel meer, maar op dit moment kan ik er niet op komen, haha. Ik ga ook maar 'ns richting mijn bedje, want mijn wekker gaat morgen weer lekker vroeg af.


Slaap lekker of voor jullie goeie morgen!


Love,


Manon

Reacties

Reacties

Iris

Hey manon!
Klinkt echt super leuk! Fijn dat je het daar naar je zin hebt ;)
liefs

lisette van Aard

Hoi Manon
Super leuk verhaal weer, jij zit wel op je plekje daar.
Geniet ervan , groetjes en xxx van ons.

mama en papa

Wat snel je nieuwe verhaal.Het is wel positief hoor dat iedereen vraagt hoe het met je gaat.ik dacht dat je na 17 jaar brabant al wel wat nuchterheid was kwijt geraakt.Maar kennelijk zit er toch ook iets in de genen.We zijn nog steeds super trots op je hoe je alle dingen die op je pad komen aanpakt.Goed zo meisje,blijf jezelf en geniet er van

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active