manonpost.reismee.nl

Moving back, senior night and more

Hi lieve Nederlanders,


Het is alweer een tijdje geleden dat ik 'n blog heb geschreven, vandaar dus eventjes 'n update! :)


Ja, nog steeds gaat het heel goed met mij, haha. Ik heb het hier nog steeds enorm naar mijn zin en stiekem heb ik helemaal nog geen zin om naar huis te gaan. Ik ben hier zo erg op mijn gemak! :) Ik heb nu 'n degelijke vriendengroep en ik heb bijna elke dag na school wel iets te doen. Voordat ik hier naartoe kwam zei ik altijd dat ik nooit voor altijd in Amerika kon wonen, maar die mening is toch wel echt aan het veranderen. Het is hier zo leuk! Sorry mama, haha. :p Op school gaat het ook goed, ik heb nergens echt problemen mee, alhoewel Engels toch wel moeilijker is dan ik dacht, haha. Maaar, dat komt allemaal wel goed! :)


'n Klein weekje geleden zijn Deb en Bob terug gekomen van hun vakantie naar Europa, wat voor mij betekende dat ik weer terug verhuisde. Ik heb 't echt naar mijn zin gehad bij Bruce en Roxann en ik ben hun erg dankbaar voor het feit dat ze voor mij hebben gezorgd, maar stiekem ben ik wel blij dat ik weer terug bij m'n 'echte' ouders ben. :p


Sinds Deb en Bob terug zijn, zijn we behoorlijk druk geweest, zoals gewoonlijk. Deb, Bo, Katie en ik zijn naar the Apple Harvest Festival geweest, wat echt heel bijzonder was, haha. Het is een soort van festival waar ze van alles met appels verkopen. Er zijn allerlei stands met voedsel, drinken, accessoires, meubels, etc. Bijna alles was er te vinden! Er waren een paar bandjes die optraden, er was een poppenspel, echt gewoon te veel om op te noemen! Het was wel grappig om 'n keertje mee gemaakt te hebben, haha. Ik heb die dag ook voor het eerst een caramelapple gegeten. En om eerlijk te zijn zien ze er lekkerder uit dan dat ze werkelijk zijn, haha. Ik heb 't liever apart dan gecombineerd :p.


Samen met Tina, Lisa en Alice hebben we ook al 'n fundraiser avond gehad. Voor de fundraiser helpen wij met het schoonmaken en verkopen van pizza's in een locale pizzeria, zodat we wat geld kunnen opbrengen voor onze trip naar Washington D.C.


De hockeywedstrijden zijn ook enorm snel gegaan. Voordat we het wisten was het al senior night. Senior night is de laatste thuiswedstrijd van 'n team, in ons geval hockey, waar we onder de lampen in het stadium mochten spelen. Voor de wedstrijd zaten we met z'n allen bij elkaar en het is een ritueel dat alle junior's een brief schrijven naar één van de seniors. Het was echt heel lief om te horen wat iedereen over elkaar te zeggen had. Het zijn echt zulke schatjes! :) Katie heeft mijn brief geschreven en ik moet zeggen dat ik toch wel moeite had met m'n tranen in te houden. Normaal gesproken ben ik echt niet iemand die snel huilt, maar ik realiseerde op dat moment dat dit jaar zo ongelooflijk snel gaat en dat ik al deze lieve mensen over 'n paar maanden gedag moet zeggen, misschien wel voor altijd. Maargoed, daar wil ik nu liever niet op in gaan, want ik wil nog genieten van de leuke maanden die gaan komen. De treurigheid komt later wel, haha. Na de brieven ging JV opwarmen en maakten ze zich klaar voor de westrijd. De Jv-team speelde voor iets van tien minuten toen coach Becker me riep. Ze vertelde me dat in het team waar we tegen speelden ook 'n Nederlands meisje speelde. Ik vroeg wat haar naam was, en wat bleek? Het was Justine! Haha. Dat was zooo toevallig! Justine is 'n meisje waarmee ik helemaal vanuit Nederland naar Amerika ben gereisd. We hebben samen drie dagen in New York doorgebracht en nu speelden we tegen elkaar! Zodra ze uit het veld werd gehaald ben ik naar haar toe gelopen en hebben we wat gepraat.


Na 'n tijdje moest ik weer terug naar mijn eigen team, aangezien het onze seniornight was en de 'ceremonie' snel zou beginnen. Eén voor één werden onze namen opgenoemd, wie met ons het veld opliep, wat we na school zouden doen en wat we nog tegen het team wilden vertellen. Als je naam werd genoemd liep je het veld op en 't team gaf, samen met de coaches, je cadeautjes. Het was echt heel bijzonder, maar ook heel leuk! Na de ceremonie was het tijd om op te warmen. Iedereen was enthousiast om te spelen en we hadden er allemaal heel veel zin in. De wedstrijd was geweldig! Ik wil niet opscheppen, maar ein-de-lijk speelde ik goed. Ik denk dat seniornight mijn beste wedstrijd ooit was. Ik heb zelfs voor 'n deel middenveld gespeeld! Dat was zoo leuk! Het is alweer 'n tijdje gelden dat ik middenvelder was, maar ik genoot er echt van! We hebben de wedstrijd met 2 - 0 gewonnen en na de wedstrijd heb ik nog eventjes met Justine gepraat.


De dag na onze senior night speelden we tegen Gettysburg, onze aller-aller-allerlaatste hockeywedstrijd. Mijn lichaam was zooo stijf van onze senior night, dat ik moeite had met rennen, haha. Helaas hebben we deze wedstrijd dan ook verloren, maar ik kan wel zeggen dat ik het seizoen gezellig heb afgesloten. Het was heel vreemd om 't mee te maken, maar ook leuk. Ik ben de meiden uit 't hockeyteam echt super dankbaar voor alles wat ze voor mij gedaan hebben. Ze hebben me enorm geholpen met alles. Ik vind 't enorm jammer dat het seizoen er al weer op zit, want nu kan ik al die lieve meisjes niet meer zien elke dag, maar gelukkig zal ik ze in de lente weer zien.


Waaaaant, ja geloof het of niet, maar ik ga hoogstwaarschijnlijk track doen in plaats van softball. Haha. Yup, ik ga rennen. Ik weet niet of ik het ga overleven, maar dat zien we tegen die tijd wel, haha. Op dit moment ben ik me mentaal aan het voorbereiden op het basketball seizoen, hahaha. De aankomende weken ga ik proberen naar zoveel mogelijk open trainingen te gaan en rond november zijn de try-outs. Ik ben heel erg benieuwd! :)


Dit afgelopen weekend heb ik weer 'ns bij Lisa gelogeerd, samen met Alice, een frans meisje. Het was echt heel gezellig. Het is heel vreemd, maar Lisa en ik kunnen echt zoo goed met elkaar overweg. Het is net alsof we elkaar al jaren kennen. We hebben 'n heel laidback sleepover gehad. We hebben lekker cliché gedaan; film kijken, gezichtmaskertjes, make-up, gekletst. Yup, no fancy things, gewoon 'n simpele logeerpartij. Haha. Volgende week blijf ik weer bij haar slapen, want jammer genoeg moeten wij als exchange students in een parade lopen om ons land te vertegenwoordigen. Super gênant! Maar 't moet, dus zullen we 't maar doen. :(

's Avonds zijn Xavier en ik nog naar Devils Den geweest, wat 'n soort van natuurplek is in Gettysburg. Gettysburg is bekend van de civilwar en Devils Den zijn allerlei rotsen en bomen waar de soldaten zich verstopten om zich te verdedigen in de oorlog. Het was best interessant om te zien en met Xavier is 't altijd gezellig, hihi. :)


Ik vergeet waarschijnlijk de helft van wat ik eigenlijk wilde vertellen, want dat gebeurd bij elke blog die ik schrijf, haha. Maar als ik nog ergens op kom, dan zal ik dat in mijn volgende blog schrijven. Hihi.


See ya,


Love,


Manon.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active