manonpost.reismee.nl

First week of school.

Helloo everyonee!


Ik zal jullie even op de hoogte brengen van mijn eerste schoolweek. Het is ongelooflijk dat ik hier nu al weer een maand zit. De tijd gaat zo snel!


Maandag was dus mijn allereerste schooldag. Mijn bus komt tussen 7.12 en 7.15 aan, wat betekend dat mijn wekkertje om 6 uur al afgaat. Ondanks dat ik 'n uur van te voren opgestaan was, moest ik op 't eind toch nog haasten. Nouja, gelukkig had ik m'n bus gehaald en ik zit met twee meisjes uit mijn hockeyteam in de bus, dus dat was niet zo ongemakkelijk.


Toen we op school aankwamen moesten we bij de ingang wachten totdat de eerste bel ging. Na 'n paar minuten wachten ging de bel en moesten we naar homeroom. Dit is een soort van les waarin alle 'announcements' worden gedaan en waar je aanwezigheid wordt gecontroleerd. Maandag kregen we allerlei formulieren die we moesten laten ondertekenen door onze ouders, onze agenda's, onze roosters en onze 'locker'. Ja, het zijn van die echte, grote lockers, haha.
Ondanks dat ik 'n kleine rondleiding door de school had gehad, was ik de weg kwijt. Gelukkig zijn de leerlingen heel aardig en helpen ze je als je vraagt waar je heen moet. Nou, probleem 1 opgelost, haha. Toen bleek 't dat mijn rooster niet helemaal klopte. Op het rooster stond dat ik naar lokaal 215 moest, maar dat bleek 108 te zijn. Dus ik ging op zoek naar 108 en na 'n tijd zoeken besloot ik om maar naar Mr. Hers(h) te gaan, de counselor. Gelukkig hielp hij me en uiteindelijk kwam ik iets van 20 minuten te laat de les in. Gelukkig maakte dat niets uit, want de eerste schooldag deden we echt niets. Het enige wat ik heb gehoord gister zijn alle regels, wel 7 x opnieuw.


Het was echt geen fijn gevoel. Ik had 't idee dat ik weer 'n brugklassertje was. Iedereen kijkt je aan, want je hebt 'n onbekend gezicht, je weet de weg niet, je snapt het rooster niet, je moet alle vakken ineens in het Engels doen, je hebt vakken die je nog nooit gehad hebt, er worden grapjes over je gemaakt omdat je van 'n ander land komt, niet dat ik dat erg vond, maar het is wel opvallend.


De eerste dag durfde ik bijna niet te praten met mensen. Misschien zeg ik iets stoms, zeg ik het verkeerd en waar moest ik over praten ? Ik wist niet waar ze in geïnteresseerd zijn. Zo ging het tot en met woensdag en daarna begonnen mensen meer tegen mij te praten en durfde ik ook meer te praten. Ik kreeg wel gelijk dingen te horen over m'n accent, maar gelukkig geen negatieve dingen. Ze vinden 't blijkbaar grappig :p.


Vrijdags hadden we onze allereerste wedstrijd, wat betekend dat we in ons uniform naar school moesten. Het footballteam had ook hun eerste wedstrijd, dus ook zij droegen hun uniform. Net zoals de cheerleaders. Het was echt een heel rare ervaring. Ik had echt het idee dat ik in een film liep, haha. We mochten iets eerder uit de les, zodat we op tijd konden vertrekken naar West York, om onze wedstrijd te spelen. Het begon goed, maar helaas hebben we verloren met 4-3. Gelukkig heeft 't JV team wat beter werk geleverd en hebben ze gelijk gespeeld. Na de wedstrijd zijn we gelijk in de bus gestapt, zodat we op tijd terug zouden zijn voor het laatste kwartiertje van de footballgame. Het was heel apart om het te zien, maar ik denk dat ik 't wel 'n leuke sport ga vinden, haha.


Na de footballgame hebben we Lisa, het Duitse meisje, opgehaald en kon ik dan eindelijk douchen. Gister zijn we met z'n viertjes naar Penn State gegaan om naar de football game te gaan. Jammer genoeg konden Lisa en ik geen kaartjes meer krijgen, dus zijn we met z'n tweetjes downtown gegaan en zijn mijn ouders naar de wedstrijd. Na de wedstrijd hebben we pizza gegeten en zijn we naar de volleybalwedstrijd gegaan. Na de wedstrijd hebben we nog ijs gegeten bij de ijssalon die Ben & Jerry's ijs heeft leren maken en daarna was het tijd om terug naar huis te gaan. Uiteindelijk waren we wakker van 5 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts. Oftewel, ik ben super moe nu, haha. Maar helaas. Ik kan lekker gaan leren en huiswerk gaan maken! Gelukkig is het maandag Labor Day, wat betekend dat ik vrij van school heb. Maar, de training gaat nog steeds door! Achja, misschien is dat maar goed ook, aangezien het eten dat ik gister heb gegeten, haha.


Volgende week is gewoon 'n normale schoolweek. Ik heb dinsdags en vrijdags een hockeywedstrijd, maar jammer genoeg kan ik die van vrijdag niet meedoen, omdat ik met de ayusa studenten naar Lancaster ga. Het zal dus wel 'n tijdje duren voordat ik weer wat van me laat horen, haha.


Byeeex.

Reacties

Reacties

Loes

Als jij vrijdag niet mee kunt doen met de wedstrijd dan zullen ze wel weer verliezen (en erger dan 4-3!), maar het winnen zit in de lucht............. ;-)
Ben benieuwd om wat meer te horen over je vakken (als je ze wat meer gehad hebt natuurlijk) enne taco's, dat is helemaal niet verkeerd! :-D
Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active