manonpost.reismee.nl

Still alive

Lieve Nederlanders,

Ja, ik leef nog steeds en ik geniet ervan! Ik weet dat het een tijdje heeft geduurd sinds mijn laatste blog, maar ik ben echt ontzettend druk met van alles en nog wat geweest.


Helaas is het echte schoolleven weer begonnen. Ik had jullie al een klein beetje verteld over mijn eerste schoolweek, maar natuurlijk niet alles. Iedere dag gaat het echt steeds beter met praten en met nieuwe mensen leren kennen. Maar de lessen zelf zijn saai. Alles gaat erg langzaam en ze maken overal tests van. Je krijgt zelfs punten voor je huiswerk! Ik heb veel lessen met Sophmores en Juniors, maar helaas is dat niet anders. Ik kan d'r wel voor kiezen om 'n vak moeilijker te gaan of een ander vak te kiezen, maar dan moet waarschijnlijk mijn hele rooster omgegooid worden en dat wil ik niet, aangezien ik al wat mensen heb leren kennen. Het voordeel is wel weer dat ik snel klaar ben met mijn huiswerk en dat ik in 't weekend genoeg tijd heb om leuke dingen te doen.


Het weekend van 7,8 en 9 september ben ik met alle exchange students van de regio naar Lancaster geweest. Vrijdag 's middags kwamen we aan bij 't motel en hadden we tijd om elkaar wat beter te leren kennen. Na 'n uurtje of twee met elkaar gepraat te hebben was 't tijd om je om te kleden voor het diner. We gingen uit eten bij de Dutch Apple. We hadden daar 'n buffet en na 't eten hadden we 'n show.


De volgende dag gingen we naar de Amish. We kregen een soort van film te zien en daarna gingen we naar 'n echt 'Amish' huisje. Nou, ik zou zo dus echt niet willen wonen. Het was interessant om allemaal te horen, maar na 'n tijdje begon 't wel 'n beetje te vervelen. Na de rondleiding hadden we nog 'n 'buggy ride' en zagen we wat van de Amish's huizen en boerderijen en al.


We zijn die dag ook nog naar een pretzelbakkerij geweest waar we onze eigen pretzel hebben gemaakt (maar helaas niet mochten opeten) en naar een cannery. 's Avonds gingen we weer uit eten en bleven we met 'n klein groepje op een kamer met z'n allen kletsen.
Op zondag hadden we alle verplichte dingen. We gingen nog eens met z'n allen door alle Ayusa regels en we konden vragen stellen. Na 'n lange dag kletsen was 't dan weer tijd om naar huis te gaan.


Woensdag de 12e ben ik naar mijn tweede gastgezin verhuisd, omdat Deb en Bob lekker 'n maandje naar Europa gaan om hun vorige kinderen op te zoeken. Ik verblijf nu bij Roxann en Bruce Hall en ook zij zijn heel erg aardig.


Doordeweeks heb ik het zo druk dat ik niet altijd tijd heb om op iedereen te reageren, sorry jongens! Mijn wekker gaat tussen 5.45 en 6.15 om me klaar te maken voor school. Rond 7en komt Dawn me ophalen voor school. Dan heb ik school tot 2.35 en practise om 3.00 pm. Ik ben rond 5.20 klaar met practise, wat betekend dat ik rond 6en thuis ben. Ik pak dan 'n douche, eet mijn avondeten, praat wat met mijn gastouders, maak nog wat huiswerk en ga dan moe m'n bedje in.


Dit weekend zijn Bruce, Roxann en ik naar Penn State gegaan om de footballgame te zien. Hun dochter Bree gaat naar Penn State, dus we hadden haar opgehaald vanuit haar dormroom en zijn daarna naar het stadium gereden. Ze speelden tegen de Temples en wonnen! :) 's Avonds zijn we naar hun lodge in Huntingdon geweest en de volgende dag hebben we lekker uitgeslapen. In de middag zijn we 'n uurtje naar het meer gegaan en hebben daar met de boot gevaren. Het was helaas veel te koud om in het water te gaan, maar ach. Het was leuk om te doen. We hebben toen ergens wat gegeten en gingen toen weer richting huis.


Het hockeyen gaat steeds beter. Iedereen weet wel dat ik echt niet te beste ben, haha. En op echt gras is heeeeel anders dan op kunstgras, maar ik wordt beter! Haha. Ik heb het echt super naar mijn zin hier! Ik heb ook sinds kort een adresje om mijn vrijwillgersuurtjes te maken. Ik help in 1st grade (kleuterklas). Iedere dag, als ik geen wedstrijd heb, ga ik naar de elementryschool om daar 'n half uurtje te helpen. Het is echt heel leuk. De kindjes zijn zo schattig!


Aankomende week is het spiritweek en vrijdag is homecoming. In spiritweek verkleed iedereen zich elke dag. Maandag is Era day, dinsdag is twinday, woensdag is Wacky Wednesday, donderdag ben ik even vergeten, haha, en vrijdag is blue and goldday. Ik zal proberen elke dag foto's te maken van iedereen, maar ik weet niet of ik dat durf hoor! haha


Sorry dat deze blog zo rommelig is, maar ik heb 'm snel geschreven.
Ik ga mezelf ook aanleren om meer foto's te maken en ze hier te uploaden.

Love,

Manon.

Reacties

Reacties

Evelien

Nou manon zo te lezen is je dag helemaal vol gepland. Fijn dat je het naar je zin hebt. Het zou leuk om foto's s te zien. Nog veel succes daar. Leuk dat je af en toe wat opschrijft over je verblijf in Amerika .groetjes evelien

mama

leuk verhaal Manon,toch maar wel pabo? ze zijn wel leuk he die kleuters.je moet me maar eens goed bijpraten over hoe het op die school gaat. Ik heb me laten vertellen dat ze daar niet knippen omdat ze bang zijn aangeklaagd te worden als de kindjes in hun vinger knippen.Volgende week komen Deb en Bob even bij ons langs in Best, xxxx papa,mama

Manon

Ik zal je via skype wel vertellen hoe 't er aantoe gaat. Ik heb niet heel erg veel uren gedraaid, maar dat zal de aankomende maanden wel veranderen, haha. En nee, geen pabo, hahaha. Nog steeds IMEM :p
Oh wat leuk! Ik ben benieuwd om te horen hoe dat was!:)
xx

Loes

Wat is een dormroom? en wat is een spiritweek? Geldt dat voor alle Amerikanen of alleen voor jullie (school)?
Enne ja ;-)..... ik krijg toch ook wel het idee, dat je nog eens een collega gaat worden! :-D
Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

Manon

Oh, haha. Een dormroom is 'n kamer :p. Ja, elke high school heeft een spiritweek, iniedergeval voor zover ik weet.
Neee, ik ga echt geen pabo doen, haha :p.

x

Loes

Dee spiritweek is een feestweek? Ben benieuwd wat er dan allemaal gebeurt!
"Echt geen PABO": dat heb ik meer mensen (eh, collega's ;-) horen zeggen........... we gaan het zien, meid! :-D

opa en oma koogje

lieve Manon, je bent al een echte wereldburger! Wat fijn dat je zo'n kans hebt om de usa te ontdekken. geniet er maar lekker van. groetjes xxx opa en oma koogje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active