manonpost.reismee.nl

Preseason

Na twee weken kei hard trainen kan ik eindelijk zeggen: I surivived preseason!!!! :D Misschien niet helemaal heelhuids, maaaar ik leef nog! Haha.


Wauw, dat waren twee zware weken. Preseason is de periode voordat school start, waarin je klaargestoomd wordt voor de wedstrijden. De eerste week trainden we van 7.00 am tot 11.30 am en van 6.00 pm tot 8.00 pm. De tweede week van maandag t/m woensdag van 7.30 am t/m 11.00 am en donderdags en vrijdags van 3.00 pm tot 5.00 pm. De coaches verwachten iets van je, en je probeert 't waar te maken. Eén van de eisen was één mijl (4 x 400 meter) in 8.05 minuten rennen. Ja, voor sommigen is dat makkelijk, maar aangezien ik iets van 3 maanden alleen maar op 'n stoeltje heb gezeten lukte mij dat natuurlijk helemaal niet. Iedere keer als je de tijd niet haalde, moest je de dag erna 'n kwartier eerder komen om je mijl opnieuw te rennen. Fijn, een kwartier minder slaap dus. Maar ze zeggen: drie keer is scheepsrecht en gelukkig had ik bij m'n derde keer 7.45 minuten. Dus gelukkig hoefde ik niet meer eerder aanwezig te zijn.


Amerikanen nemen sporten wel anders dan wij. Iedereen die mijn oude hockeyteam kent, weet wel hoe we waren. We wilden wel sporten, maar we wilden niet té moe worden. Hier is dat dus echt niet zo. Wil je sporten, dan zal je ook sporten. Ze pushen je echt tot je maximum en proberen echt alles uit je te halen wat erin zit. Zo is het bij ons in Nederland raar als iemand overgeeft omdat ie te veel gegeven heeft, terwijl het hier de normaalste zaak is. Bij het rennen van de mijl moesten iets van 5 meiden overgeven, niemand gaf er iets om. Het is wel echt veel zwaarder als in Nederland en de coaches zeggen ook echt dingen als: 'Als je 100 meter sprint in 16 seconden niet haalt, dan heb je 10 pushups.' Nou, in Nederland zou niemand het doen, hier doet iedereen ze. De meiden zijn wel echt super aardig. Ze moedigen je aan en helpen je door alles heen te komen. Als je achteraan rent, dan rennen de mensen die al klaar zijn nog 'ns met je mee, om je te motiveren om sneller te gaan. Zoiets is ook heel anders dan in Nederland, maar het is zeker niet verkeerd!


Nou, ik kan wel over m'n verwondingen gaan praten, maar dat is een beetje zinloos, denk ik, haha. Het komt gewoon neer op heeeeeeel veel blauwe plekken, haha. En wat dingetjes eromheen, maar dat komt allemaal wel goed, haha.


Mijn dagen zagen er de afgelopen twee weken zo uit: wakker worden, trainen, eten, douchen, slapen, eten, slapen, wakker worden. Na elke training was ik zo moe, dat ik gewoon echt genoeg moest slapen. Af en toe gingen we tussendoor nog iets doen. Donderdag de 16e(denk ik) heb ik mijn vakken gekozen. Ze hebben hier echt verschikkelijk veel keuze! Haha. Ik kon echt van alles kiezen, dus besloot ik om te kiezen voor de vakken die me 't leukst leken of waar ik dacht dat ik later wel wat aan kon hebben. Uiteindelijk zijn 't deze vakken geworden: English, Personal Finance, Graphics (bedrukkingen voor shirts ed. ontwerpen), Photography, Digital Photo (fotoshoppen), Gourmet Foods (koken), US History en Spanish. Vrijdag avond zou ik naar mijn allereerste baseball wedstrijd gaan. Eenmaal aangekomen begon het te regenen en het stopte maar niet. Na 3 uur wachten besloten we om maar weer naar huis te gaan. Helaas pindakaas. Maar die wedstrijd hebben we nog wel tegoed :). Zaterdagavond hadden we teambonding en hebben we met (bijna) 't hele team pizza gegeten en hebben we elkaar beter leren kennen. Zondags hebben we bij de Hall familie gegeten (mijn tweede gastgezin). Deb, Megan en ik zijn ook nog naar de shoppingmall in York geweest, zodat ik daar mijn local representative nog eens zou ontmoeten en met d'r zou praten. Ze had haar eigen exchange student ook bij zich, Lisa uit Duitsland. Het is echt een lief meisje en we hebben echt over van alles en nog wat gekletst. Gister heb ik een soort van hockeytoernooitje gehad. We zijn met 't hele team met de gele schoolbus naar Boiling Springs gereden om daar 4 kleine wedstrijdjes te spelen. 's Avonds gingen we uit eten met vrienden van Deb en Bob en daarna haalden we Lisa, de Duitse exchange student van mijn local representative op. We zijn met z'n tweetjes naar de film Ted geweest en 's avonds bleef ze slapen. We hebben haar vanochtend terug gebracht en vanmiddag hebben we een familie reünie met de familie van Bob.


Morgen is mijn allereerste schooldag op Littlestown High School. Voor het eerst in een lange tijd heb ik zin om naar school te gaan, haha. Helaas komt mijn bus wel al suuuuper vroeg: 7.15. Als ik dan niet buiten sta, mis ik mijn bus, wat betekend dat ik school mis. Dat wordt haasten dus, haha.

Nou, dat was het zo wel, haha. Als jullie 'n keertje willen skypen, hierbij mijn skypeaccount: xmanonpost. Ik mag/kan niet heel veel skypen, maarja, haha. Ik zal wel tijd vrijmaken, haha. :p
See you!
xxxxxx

Reacties

Reacties

Lisette van Aard

Hoi Manon

Jij kom straks als topsporter terug ......kan je over drie jaar meedoen aan de olympische spelen :)
Heel veel plezier morgen met je eerste schooldag.
We blijven je verhalen volgen.
Liefs Toine Lisette Tessa en Jari xxx

Manon

Haha, I wish. Nee, helaas merk ik dat de kilootjes er stiekem toch al aan beginnen te komen :(. Dus vanaf volgende week ga ik wat beter letten op m'n eten. En ik merkte al op dat ik mooie spelfouten maak, haha :p.
Eerste schooldag zit er alweer op, straks op naar de tweede, haha. Hoe is t in Nederland? Nog genoten van t laatste weekje spanje ? En is Tessa al op de kma ?
x Manon

lisette

Nou er kunnen bij jou best wat kilootjes bij hoor :)
Het was nog leuk in Spanje alleen waren er niet veel kinderen meer voor Jari, maarja Jari kan ook met oudere kinderen opschieten dus heeft hij zijn eigen wel vermaakt
Tessa is nu een week bezig op de KMA. Ze komt nu 3 weken niet thuis, ontgroeningen op oefening. Tot nu toe vind ze het geweldig. Jari is nu op kamp met het CIOS, dus lekker rustig voor Toine en mij. Veel plezier en tot hoors xxx

Loes

Ha Manon,
Wat een andere wereld, hè, waar je nu zit (eentje van blauwe plekken en overgeven ;-). Volgens mij kom je hardstikke ambitieus terug! Je hebt ook al gras gemaaid, vertelde je vader.............. Ben benieuwd wat je allemaal gaat koken op school.
Groetjes uit Delft!

Manon

@Lisette: Jaa, Jari red zich wel. Ooh, 'n heerlijk weekje gehad dus, haha. Fijn om te horen dat Tessa 't naar d'r zin heeft! :) Allebei ook weer aan 't werk?

@Loes: Haha, ja papa en mama zeiden al dat je gereageerd had toen we skypten :p. Ja, het is hier heel anders :p We zullen wel zien. Afgelopen week was het taco's, ik zal vandaag wel te horen krijgen wat 't deze week is :p

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active