manonpost.reismee.nl

New York & Arrive at hostfamily

Hoooooi,

Even 'n berichtje vanuit Amerika! Haha.

Afgelopen woensdag zijn we in alle vroegte vertrokken naar A'dam. Om om 9.15 te vertrekken naar New York Newark. Het afscheid was niet makkelijk, maar ik wist dat ik 'n super ervaring aanging, dus dat maakte het allemaal wat makkelijker.

Eenmaal in New York aangekomen werden we nou niet echt warm ontvangen: het regende kei hard. :( Daarbij was de bus ook nog eens te laat, dus hebben we eventjes moeten wachten. Nadat we in de regen onze koffers in de bus geladen hadden, reden we naar het hotel. Toen we bij het hotel aankwamen, waren de kamers nog niet schoongemaakt; weer wachten dus. Even zat ik er doorheen. Ik was moe en 't ging niet zoals ik dacht dat het zou gaan. Toen we onze kaarten kregen gingen we gelijk naar boven, maar het was niet verstandig om te gaan slapen. Daardoor zou je 's nachts alleen maar slechter slapen en we moesten ook nog avondeten.

De eerste dag zijn we vroeg opgestaan om snel in New York te zijn. We kregen onze eigen reisleider, Jonah, en hij was echt grappig. Hij leidde ons door New York heen de twee dagen. Het weer was echt super! Het was echt iets van 30 tot 35 graden, eigenlijk iets te warm voor een citytrip, maar alles is beter dan regen!

In twee dagen hebben we echt super veel gedaan. We hebben alle highlights van New York gezien: Empire State Building, 9/11 memorial, Statue of Libertu, Brooklyn Bridge, Top of the Rock, Times Square en Coney Island. Het was echt super! New York is gewoon in één woord: FANTASTISCH! We hadden echt een super gezellige groep, het was gezellig met Lana en Nicole en Jonah was grappig.

Vrijdagavond was eigenlijk best wel jammer. We moesten allemaal al afscheid van elkaar nemen, omdat we elkaar niet meer zouden zien. Veel mensen vlogen om andere tijden, dus moesten we om andere tijden op het vliegveld zijn. Lisette en ik waren blij dat onze vlucht pas om 1 uur was, helaas reed de laatste bus naar het vliegveld om 6 uur, dus moesten we alsnog vroeg op. Uiteindelijk vond ik het niet erg dat we eerder moesten opstaan, want Romy en Lisette konden niet mee met hun vlucht, omdat hun vliegtuig overboekt was.

Het kon gister ook niet goed gaan. Lisette en ik waren bijna de enige waar niets mis was, maar helaas. We zaten op tijd in ons vliegtuig en we waren ongeveer 5 minuten voor landing, toen er een storm boven Harrisburg was, waardoor we niet konden wachten. De piloot vloog nog een kwartiertje tot half uurtje rond, maar besloot toch verder op te landen en te wachten totdat de storm overgevlogen was.

Uiteindelijk waren we dan 3 uur later bij ons gastgezin. Het zijn echt super lieve mensen, alleen is het wel raar. Zij hebben me uitgekozen via een pagina op internet, eigenlijk zijn we gewoon complete vreemden van elkaar, en nu woon ik hier.

Gister en vandaag waren twee dagen om een beetje uit te rusten. Ik heb vandaag voor het eerst een maiskolf gegeten en wonder boven wonder is het nog lekker ook, haha. Zojuist zijn Dawn en Kelsey langsgekomen, twee meisjes uit mijn hockeyteam. Het was wel een beetje apart om met ze te praten, maar het was toch wel fijn ze alvast gesproken te hebben. De aankomende week gaat wat drukker worden en de week daarop start school. Ik denk dat ik een update zal schrijven zodra mijn eerste schooldag is geweest.

Ik merk wel echt dat het best moeilijk is m continu in het Engels te praten, maar als het goed is gaat dat allemaal over. Morgen heb ik mijn eerste hockeytraining en ik ben benieuwd. Het is zo verschrikkelijk benauwd hier dat ik er gewoon een beetje ziekig van ben. Hopelijk gaat het morgen goed, maar ik denk het wel. :) Ik ben vooral heel benieuwd naar hoe ze allemaal zullen zijn.

Talk to you soon xxxxxx

Reacties

Reacties

Janice

Hey meisje, je gaat het hardstikke naar je zin hebben en ik volg alles wat je doet. Dat continu Engels praten komt wel goed, haha. We hebben toch al geoefend he... xx

Manon

Hahaha, jaaa! Goed geoefend, om 3 uur 's nachts op de fiets naar huis, hahaha. Jaa, ik vind 't nu al leuk! Het lijkt allemaal echt zoals in films enzo! Haha. Straks m'n seniorpicture laten nemen en morgen m'n klassen uitzoeken, haha. xxxx

lisette

Hoi Manon
Je heb al heel veel meegemaakt lees ik wel, leuk om je zo te volgen....geniet er van en we blijven je volgen. xxx

Toine

Hé Manon, hartstikke goed te lezen dat de eerste ervaringen goed zijn. Geniet er van. En dat engels .......... we love you .-)

Manon

Haha, ja en 't wordt alleen maar meer :p
M'n engels gaat elke dag al ietsje beter, hihi :)

Hoe is 't in spanje ? Is t nog steeds zo warm ? Zitten jullie d'r nog lang ?
I love you too, haha :)
Xxxx

Toine

Hoi Manon, idd is de temperatuur nog steeds hoog, vandaag boven de 35 graden. Maar wij willen toch warmte en zon .-)
De laatste week is aangebroken, helaas.
Ik zie dat jouw engels al erg goed is, .-)
In gedachten zijn wij regematig bij jou, heeeeel veel plezier en geniet van elk detail.
Groetjes, knuffel en dikke kus.
Toine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active